Cuma, Mart 26, 2010

EKONOMİ KÖTÜ GİDERKEN AYAKTA KALMANIN YOLLARI !

EKONOMİ KÖTÜ GİDERKEN AYAKTA KALMANIN YOLLARI !
.Rekabet meydana getirmenin ve galip gelmenin en önemli yolu, kriz zamanlarında ayakta kalabilmektir.
Kriz dönemleri şirketiniz için başarıya açılan bir kapı mı, yok oluşun ilk işareti mi? Bu sorunun cevabı iyi verilmeli.

2) Ekonomik bunalımı çalışanlarınızı değerlendirmek bakımından lehinize çevirin. Şirketinizin durumu iyiye giderken çalışanlarınızın hemen hepsi kahraman kesilebilirler. Ancak asıl kahramanlar kriz zamanlarında kendilerini gösterirler.

3) Havuzu büyütün. Rakiplerinizden kaçmayı değil, müşterilerinizi kazanmayı deneyin.

4) Kriz dönemlerinde fiyat kırmak için işin kolayına kaçmak olur. Maliyet avantajınızı sağlamadan bu yola gitmemelisiniz. Farkınız sadece fiyatınız olmasın. Teknolojik donanım, müşteri memnuniyeti gibi
konularda da fark meydana getirme yolları arayın.

5) Krizde köşenize çekilip beklerseniz hayatınız boyunca o köşede kalmaya mahkûm olursunuz.
Müşterilerinizle iletişiminizi artırın. Zor günlerde şirketinizin imdadına yetişen en önemli unsur müşteridir. Eskisinden daha üretken olmalısınız. Yeni ürünler ve hizmet imkânları geliştirin.

6) Uzmanların sözlerine kulak verin. Onların tamamını felâket tellâlı olarak görmeyin.

7) Şirketiniz bünyesinde çalışan araştırmacıları önemseyin. Zaman kriz zamanı. Onların tavsiyelerine uyun.

8) Şirketinizin hammaddesi olan üretim bölümünüzü bir köşeye atmayın. Yöneticilerinizi üretim sürecine
mümkün mertebe yakın tutun.

9) Yeni fikirler geliştirmeye odaklanın. Bunun için kabiliyetli insanlara ihtiyacınız var. Yeni fikirlerin gelişmesini sağlayacak ortam hazırlayın. Emir komuta zincirini gevşetin. Az sorumluluk çok verimlilik mânâsına gelir.

10) Yeni dünya düzeninin temeli sayılan teknolojiyi ciddiye alın. Teknoloji yatırımlarından kısmak, alınacak tedbirler içinde bulunmamalı. Böyle bir yatırımı kısarsanız, rekâbet avantajınızı ertelemiş olursunuz.

11) Bütçe konusunda şirket genelini içine alacak şekilde plânlama yapın. Bu hataya daha çok orta dereceli yöneticiler düşüyor. Bütçe ayarlaması yapan yöneticiler sadece kendi bölümlerinin harcamalarını esas alıyorlar. Şirket vizyonunu edinmiş yöneticiler bu hataya düşmezler. Geniş düşünün.

12) Şirket içi alarm sisteminizi geliştirdiniz mi? Bina güvenliğini sağlayan alarm sisteminden bahsetmiyorum. Krizleri önceden duyuracak bir alarm sistemi bu... En önemli özelliği, işini iyi yapan uzmanlardır. Unutmayın:
En tehlikesiz kriz, tahmin edilen ve önlem alınabilendir.

13) Çalışanlarınızın ücretlerini kısabilirsiniz. Ancak bunu yapmak için çok geçerli sebepleriniz ve bu kesintileri ikâme edecek çalışmalarınız olmalı. Nakit darlığı yaşadığınız zaman çalışanlarınızın aylıklarına az oranda zamlar yapabilirsiniz. Fakat şirketiniz altın günlerini yaşadığı zaman çalışanlarınıza beklenenden fazla zam oranı vererek onların gönlünü almalısınız.

14) Daha önce krizlerden geçmiş insanların, şirketlerin, ülkelerin tecrübelerinden faydalanın.

15) Ekonomi yavaşladığı için kaynaklarınızı en güçlü olduğunuz alana tahsis edin. Böylelikle en iyi alanlarınızı pekiştirin.

16) “Yok olacağım!” korkusuna odaklanmayın. Dünyaca ünlü ip cambazı Karl Wallenda 70’lerindeyken, Puerto rico’da iki gökdelenin arasındaki ipten yürürken düşerek ölmüştü. Karısı ölümünden sonra onunla ilgili şunları söylemişti: “Hayatında ilk defa düşeceğini aklına getirmişti.” Siz de kriz sırasında çıkış yoluna odaklanın, yok olacağınız fikrine değil.

17) Devamlı değişin. ABD’ de 1909-1919 arasında 120 otomobil üreticisi şirket varken, bugün sadece iki şirket kalmıştır. Rekâbet ortamı, iyi olmayanları yok ediyor. Ayakta kalmanın şartı değişimdir.

18) Krizden güçlü olan daha güçlü, zayıf olan daha zayıf çıkar. Liderin işi, kriz zamanında da, normal zamanda da aynıdır: Rakipleri geçmek. Fonu olanlar için fonsuz yakalanıp rakipler tarafından sıkıştırılanlar için krizin fırsat olduğunu söylemek imkânsızdır.

Hiç yorum yok: