Çarşamba, Aralık 27, 2006

. Nasıl İş Bulabilirim?.....Can Turanlı...

Sevgili Can Turanlı (farketing)'ın kendi sitesinde iş bulmakla ilgili izlenimlerini anlattığı güzel yazı dizisi.
I. İyi eğitim almış bir sürü insan işsiz. Yapılan araştırmalara göre de, çok büyük bir grup da çalışırken iş arıyor. Firmalar, neden daha tecrübeli birisi varken, tecrübesiz birisini alayım diyor. Talep çok, arz az. İşe giriş çabası çok yüksek. Bu noktada, iş ararken nasıl fark yaratabilirsiniz diye düşünmek lazım. Niye benden daha iyi bir özgeçmişi olan değil ben? 5 yıl kadar önce, iş değiştirmeye karar verdim. Arkadaşlarım bir çok firmaya başvurup, hiçbir yerle görüşemezken ben içlerinde J&J, Ezcacibasi, Nike olan bir çok iyi firmayla çeşitli pazarlama pozisyonları için görüştüm. Yaptığım şey büyük değil ama farklıydı. Sizce en azından istediğiniz firmalarla görüşebilmek için ne yapmak gerek? 5 yıl kadar önce ne yaptığımı ve aklıma gelen başka fikirleri gelecek hafta içerisinde sizlerle paylaşmaya çalışacağım. II. İşte, benim iş görüşmelerine çağrılmak için yaptıklarım. Bunlar iş görüşmesini tabi ki garantilemez ama şansınızı kesinlikle artıracağına inaniyorum. İyi tasarlanmis bir özgeçmiş Özgeçmişiniz bilgisayarda ve kağıt üzerinde ne kadar iyi görünüyor, ne kadar farklı duruyor? Bunun önemli olduğuna ne kadar inandıysanız, bunu 2 ile çarpın. Özgeçmişinizde fotoğrafınız olsun Düzgün bir fotoğrafınız muhakkak, özgeçmişinizde olsun. Sahibinden.com'daki istatistiklere bakın. Evet, araba satmıyorsunuz ama görmek çok önemli. İçeriğiniz inandırıcı olsun Yanlış bir varsayım: Özgeçmişinizi gönderdiğiniz firmaların sizin çalıştığınız firmaları ve yaptığınız işi yakından tanıdığını, bildiğini varsaymaktır. Özgeçmişimden bir örnek: "ACNielsen, world leader in marketing research." Devam edecek. Bu arada, bir önceki yazımda bahsettiğim firmalarlarla bir kaç kez görüşmeme rağmen, işe giren ben olmadım. III. İş hayatına yeni girmişken eksik olan ve iş aramada belkli en değerli şey, insanın kontaklarının olmasıdır. Eğer aileniz ya da yakınlarınızdan dolayı bağlantılarınız yoksa, lige 1-0 başlamışsınızdır. Başlangıç noktası, tanıdıklarınıza ulaşmaktır. Babam uzun bir süre, Dupontsa'da İnsan Kaynakları Müdürü (O'nun deyişiyle 'Personel Müdürü) olarak çalıştı. Her zaman şunu söylerdi, "Eşitler arasında tanıdığımın yakınını seçerim." Ben torpili sevmem demeyin, bunun torpille alakası yok. Özgeçmişimizde referansımızın olmasının nedeni de güvenilir olduğumuzu göstermek değil midir? Kime güvenirsiniz, yakınınıza mı, yoksa tanımadığınız bir isme mi? IV. Söylenene göre, özgeçmişinizle etkilemek için sadece 3-5 saniyeniz var.

Tasarımınız ve içeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun, şansınız yine de çok az. Eğer kontağınız yoksa, yapılabilecek tek şey, IK departmanına başvurmak gibi görünüyor. Benim yaptığım ve beni başarıya götüren yöntem. Doğru kişiyle, direkt kontakt - Capital Dergisi'nden, pazarlama müdürlerinin ismini bul. - Yeni terfi etmiş ya da şirkete girenleri işaretle, öncelikle onlara ulaşmaya çalış. Yeni olan değişiklik yapmak ister. - Bunlara mektupla kim olduğunu ve neden açılabilecek pozisyonlar için uygun olduğunu anlat. Muhtemel sonuç: pazarlama müdürünün özgeçmişinizi IK departmanına göndermesi. Gönderirken bu kişiyle görüşelim demese bile şansınız yüksek.

Sizce, pazarlama müdüründen gelen özgeçmişin mi, yoksa her ay gelen 1000 sıradan özgeçmişten birisinin mi şansı daha yüksek? 5 yıl önce aldığım sonuç, 20 başvurudan 5'i görüşmeyle tamamlandı.

http:­/­/www­.farketing­.com­/fikirler­/2005­/03­/nasl_i_bulabili­.html http:­/­/www­.farketing­.com­/fikirler­/2005­/03­/nasl_i_bulabili_1­.html http:­/­/www­.farketing­.com­/fikirler­/2005­/03­/nasl_i_bulabili_2­.html http:­/­/www­.farketing­.com­/fikirler­/2005­/03­/nasl_i_bulurum_­.html

Hiç yorum yok: